28 Eylül 2014 Pazar

Distopik Roman Okumaları [Ekim 2014]


Lisede felsefe dersinde en sevdiğim konuydu ütopyalar ve karşı ütopyalar. Ütopya Eski Yunanca "ou" olumsuzluk eki ve "topos" yer, ülke anlamındaki sözcüklerin birleşiminden meydana gelen "olmayan ideal ülke" anlamına gelen bir terim haline gelmiştir. En çok ilgimi çeken Orwell'ın 1984'ü idi. Çok uzun zaman aradım, baskısı yoktu. Sonra Türkiye'de yapılan ilk baskısını buldum sahafta.


Kıymetli 1984'üm 

O günden sonra ütopyalar ve karşı ütopya (distopya) okuma hevesim başladı. İlk önce ütopyaları okumaya başladım. Thomas More'un Ütopya'sı, Campanella'nın Güneş Ülkesi, Bacon'un Yeni Atlantis'i, Platon'un Devlet'i. Farabi'nin Medinetü-l Fazıla'sı kaldı bir tek. 

Bir kaç distopya okudum ama listeme tam anlamıyla odaklanamadım. Ne zamandır böyle bir ay yapma niyetindeydim Sevgili Biblio'ya teklif ettiğim zaman o da fikri çok sevdi. Ekim de güzel bir ay böyle bir okuma için. Görsel yine Biblio'nun maharetli ellerinden çıktı. Şahane olmuş. Bize katılmak isterseniz instagram yada blogunuzdan katılımınızı duyurabilir yazının altına yorum bırakabilirsiniz. Görsel için Biblio ile gecekutuphanesi@hotmail.com adresinden iletişime geçebilirsiniz. 

Benim kitaplarım: 

  • Demir Ökçe - Jack London
  • Biz - Yevgeniy Zamyatin
  • Cesur Yeni Dünya - Aldous Huxley
  • Sineklerin Tanrısı - William Golding
  • Mülksüzler - Ursula K. Le Guin
  • Körlük - Jose Saramago 
Canım arkadaşım Biblio'nun yazısı burada. Çok da güzel bir liste yapmış. Şimdiye kadar yaptığımız okumaların bağlantılarını vermiş. Bir göz atın derim. 

Ekim ayı sizce de gizemli bir ay mı? 

3 yorum:

  1. Gizemli, serin ve yağmurlu Ekim ayında okumamız çok hoş olacak. Sabırsızım :)

    YanıtlaSil
  2. Merhaba Deniz Abla
    Felsefe dersinde ütopyaları gördüğüm zaman çok merak etmiştim. Ancak üniversite sınavına hazırlandığım için çok fazla kitap okuyamiyorum.
    Ben sizden birşey rica edecektim.Kavimler Göçünden sonra hangi kavimlerin avrupadaki halkları oluşturduğunu merak ediyorum. Mesela Gotların,Vandalların,Frankların nerelere göç ettiklerini...
    Bu konuda bana önerebileceğiniz bir kitap varmı acaba.
    Yardımcı olursanız çok mutlu olurum.Uzun zamandır merak ettiğim bir konu.İnternette araştırdım ama bulamadım. Benimde aklıma sizin bilgi birikiminiz ve okuduğunuz kitaplar geldi :)
    Şimdiden Teşekür Ederim
    Şehbal

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...