10 Temmuz 2014 Perşembe

Agatha Christie - Ölüm Meleği


Ölüm Meleği (Nemesis

Agatha Christie

Altın Kitaplar 

2012, İstanbul

ISBN: 978-975-21-0325-2

192 Sayfa

Çeviri: Gönül Suveren 






Miss Marple'ın en sevdiğim öyküsü sanırım. Fikir çok hoşuma gitti. Gizemli bir olayı çözmek için çıkılan bir gezi. Şahane de bir uyarlaması var. Aslında ben ilk filmi izledim. Normalde kitabını okumadığım hikayenin filmini izlemiyorum. Ama çok sıkıldığım bir gün denk geldim ve izlemeye başladım. Çok sevdim. Zaten orijinal adı da çok etkileyici: Nemesis. Agatha Christie'nin mitolojik ögeleri kullanmasını çok seviyorum (En bariz örnek Hercule'ün On İki Görevi) Nemesis (Öç tanrıçası) benim Yunan mitolojisinde en sevdiğim figürlerden biri. Karanlık bir yanı var çünkü. Zira Nemesis'in annesi gece Tanrıçası Nyks. Nemesis hem soyut bir kavram olarak yer alır mitolojide hem de tanrısal bir varlık. Kavram olarak öcü simgeler. Ayrıca Yunan mitolojisinde Öç tanrıçalarını simgelen üç kız kardeş Erinysler de vardır. Ancak Nemesis daha çok tanrısal öcü simgeler. Erinysler ise daha çok suç işleyen, özellikle adam öldürenin peşine takılırlar. 


Nemesis 

Öyküye gelirsek; Miss Marple Karayip adalarında tatil yaparken ve cinayet çözerken tanıştığı Bay Rafiel'in ölüm haberini okur. Bir hafta sonra ise Bay Rafiel'in avukatlarından bir mektup alır. Mektupta görüşmek istediklerini bildirirler. Miss Marple görüşmeye gittiğinde Bay Rafiel'in ona Nemesis görevi verdiğini öğrenir. Geçmişte yaşanmış bir cinayeti çözme ve katili adalete teslim etme görevi. Ancak bunun için İngiliz kırsalında yapılan ünlü evler ve bahçeleri (böyle bir tura çıkmayı ne çok çok isterim) turuna katılması gerekmektedir. Üstelik cinayeti çözerse Miss Marple ödül de kazanacaktır. Gerçekten de cinayeti çözer ve ödülü alır. Avukatların Miss Marple hakkında konuşmaları çok keyifliydi. Tekrar okumak için sabırsızlanıyorum.   


Yukarıda bahsettiğim gibi başarılı bir uyarlaması mevcut. Tadı kaçmasın bence önce kitabı okuyun sonra filmi izleyin. Bunları mutlaka yapın :)

Filmin linki burada

6 yorum:

  1. Lise yillarinda yunan mitolojisine cok merakliydim.Sefik Can in kalinca bir kitabini okumustum.Cok bilgilendirici bir kitapti.Hercule un on iki gorevi guzel kisa hikayelerden olusuyordu.Nema Aslani isimli hikayeyi cok begenmistim.
    Kitapyurdundan aldigim okunacak kitaplar beni bekliyor.Bakalim nekadar zamanda okuyacagim.Uc cocuk ve ev islerinden ancak vakit ayirabiliyorum.Eskiden haftada uc kitap okurdum ne guzel gunlerdi.Olsun simdi ayda uc kitap oda birseydir degilmi.
    Birde bir derdimi anlatayim size.Eve gelen misafirler sizinkine nazaran kucuk kitapligimi gorunce bunlarin hepsini sen mi okudun diyorlar uc cocuklu bir ev hanimi olunca kitap okumaya hakkiniz yokmus gibi.Bende hayir okumadim sus icin duruyorlar diyorum tabi icimden :)
    Sevgilerle Sadik Okuyucunuz Derya

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maşallah üç çocukla bravo benim de bir kızım var bana çocuğun olsun bu kadar okuyamazsın derlerdi ama ben daha çok okumaya başladım. Misafirler konusunda aynı sorunu ben de yaşıyorum :) Mitoloji en sevdiğim konulardan hala mitoloji okumayı çok seviyorum. Agatha Christie de kullandığı zaman çok hoşuma gidiyor daha çok keyif alıyorum kitaptan. Çok tatlısınız Derya yorumlarınızı görmek beni çok mutlu ediyor Sevgiler kuzulara öpücükler

      Sil
  2. Yunan mitolojisiyle ilgili anlattıklarını büyük bir ilgiyle okudum, hatta birkaç defa okudum :)

    Ölüm Meleği'ni, henüz Miss Marple'a alışamadığım zamanlarda okumuşum sanırım, pek sevememiştim. Sonra yeni basımı çıktı ama çevirisi değişmediği için almamıştım, şimdi sen böyle tatlı tatlı anlatınca bir heves geldi. Okumalarımızdan birinde tekrarlarım inşallah ;)

    Öğle arası bir saatinin getirileri beni inanılmaz şekilde mutlu etmeye devam ediyor, blogunda peşpeşe yazılar görmek, hem de Christie'leri yazman harika bir şey. Çok teşekkür ederim canımm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında bir paragraf daha yazmıştım ama biraz ders notu gibi olduğu için sildim :) Bazen derslerde de kendimi kaybediyorum mitoloji çok sevdiğim için saatlerce konuşabilirim. Bence bir daha oku üç kız kardeşi Macbeth'deki cadılara benzetiyor Miss Marple. Son bir sene içinde okuyup yazamadıklarımı bu yaz, yazmaya niyetliyim umarım yapabilirim. Aklımda bir kaç okuma fikri var sana en kısa zamanda mail yazacağım
      Sevgiler...

      Sil
    2. O kayıp paragrafı merak ettim şimdi :)) Öğrencilerin çok şanslı diyorum hep, özellikle bu tür konulara ilgisi olanlar için derslerin bir hazine niteliğinde geçiyor, eminim.

      Christie'nin Macbeth'in üç cadısına bayıldığını düşünüyorum, 3-4 kitabında daha bahsediyor sanki.

      Mailini merakla bekliyorum, benim de aklıma bizi tanıştıran yazara dair bir fikir geldi, onu yazarım sana.


      Sil
    3. Teşekkür ederim Canım sağolsun öğrencilerim de kıymetimi biliyor :)
      Evet o üç cadıyı ben de çok seviyorum :)
      Mail göndereceğim ben de senin fikrini çok merak ettim
      Sevgiler Canım Arkadaşım

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...