8 Temmuz 2014 Salı

Agatha Christie - Elmayı Yılan Isırdı


Elmayı Yılan Isırdı (Hallowe'en Party)

Agatha Christie

Altın Kitaplar

1992, İstanbul

ISBN:975-405-341-3

173 Sayfa

Çeviri: Gönül Suveren



Bu kitap en sevdiklerimden. Yıllar önce (hatta tam tarih verebilirim kitabın üstüne not almışım - 29 Haziran 1993) okumuş ve çok sevmiştim. Cadılar bayramını zaten her zaman severim bizim kültürümüze yabancı olsa da. Bu roman ile cadılar bayramında geçiyor orijinal adından anlaşılacağı gibi. Agatha Chirsite biliyorsunuz Poirot'yu tatil günlerinde bile rahat bırakmaz (bkz. Noel'de Cinayet, Noel Kekinin Gizemi). Biz de bu romanı geçen sene (ne kadar uzun zaman olmuş) cadılar bayramında Sevgili Arkadaşım Biblio ile okuduk ve uyarlamasını izledik. Çok keyifliydi.

Çok sevdiğimiz Bayan Ariadne Oliver, arkadaşı Judith Butler ile kalıyordu. Komşuları Rowena Drake'in çocuklar için verdiği Cadılar Bayramı partisi için hazırlık yapılıyordu. Herkes birşeyler yapmaya çalışıyor bir koşturmadır gidiyordu. Herkesin toplandığı bir sırada küçük bir kız olan Joyce bir cinayete tanık olduğundan bahseder. Ancak orada bulunan kimse ona inanmaz, Kızın yalancı olarak adı çıkmıştır. Parti günü gelir çatar herşey eğlenceli geçerken Joyce'un ölüsünü bulurlar. Ariadne Oliver, Poirot'nun evinin yolunu tutar. Birlikte olayı çözmek onlara kalır. 

Şimdi bu satırları  yazarken kitabı ne kadar özlediğimi fark ettim. Çok güzeldir. 

Ben de gördüğünüz gibi eski baskısı var. Ancak yeni baskısı da mevcut. Bir ara eskilerin yeni baskılarını almalı :) Eğer okumak isterseniz bizim gibi sonbaharı tercih edin derim. Kitabın uyarlaması burada







4 yorum:

  1. Filmi de umulmadık şekilde güzeldi, di mi? Kitabı zaten kaç kere okudum hatırlamıyorum ki :))

    Mailimi açmak her gün beni mutlu etmeye devam ediyor, ellerine emeğine sağlık canımmm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle Canım her cadılar bayramında okumalı :)
      Teşekkürler Canım desteğin güzel yorumların her şey için
      Sevgiler

      Sil
  2. Arka arkaya yazilarinizi gormek cok sevindirici.Agatha nin bu kitabini cok severim.Miranda sari saclariyla masum yuzuyle kizimi hatirlatir bana.Poirot nun kitaptaki varligi ayrica bu kitabi sevmem icin bir neden.Joyce dan alinacak cok ders var oyle degil mi.Insan okadar cok konusur mu canim.Bak basina neler geldi.Katili ogrendigimde sasirmistim hele ki hic bir insani duyguyu tasimayisi beni uzmustu.Okumayanlar okumali ve uyarlamasini mutlaka izlemeli.
    Sevgiler Sadik Okuyucunuz Derya

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Derya
      Ben de yeni yorum gelince mutlu oluyorum
      Agatha Christie'nin en iyi kitaplarından ve gerçekten de uyarlaması çok başarılı. Joyce kesinlikle ibretlik bir örnek üzücü bir son
      Lütfen yorum yazmaya devam edin bana enerji veriyor
      Sevgiler :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...