24 Ocak 2010 Pazar

Agatha Christie-Kahverengi Elbiseli Adam


Kahverengi Elbiseli Adam

Agatha CHRISTIE

Altın Kitaplar

2009 İstanbul

ISBN 978-975-21-1188-2

272 sayfa






Geçen hafta İdefix'den sipariş vermek üzere iken birden canım polisiye okumak istedi. Ne zamandır okumuyordum. Bir kaç kitap inceledikten sonra poliye romanın kraliçesinden şaşmayayım dedim. Agatha Christie en sevdiğim yazarlardandır. Özellikle ortaokul ve lise dönemimde yaklaşık 40 kadar kitabını okumuşluğum vardır. Canım tekrar polisiye okumak istemişken yeni bir yazar yerine Agatha Christie okuyayım dedim ve başladım kitapları incelemeye. Dediğim gibi epey bir (neredeyse kitaplarının yarısı, toplam 80 polisiye romanı yazmıştır) kitabını okuyunca ilk 4-5 kitabı eledim ve karşıma bir mucize çıktı. Büyük bir süpriz. Tam aramaktan vazgeçmiştim ki "Kahverengi Elbiseli Adam" karşıma çıktı hemen sepete attım, diğer alacağım kitapları da seçip siparişimi tamamladım ve heyecanla başladım beklemeye. Peki neden bu kadar heyecanlandım? Ben 12 yaşlarında iken (o zaman video kültürü vardı) bir gün bir film kiralandı: "Kahverengili Adam" Film Agatha Christie romanından uyarlanmıştı. Kütüphanemizde bir kaç kitabı vardı. Ama ben henüz okumamıştım. Filmi 4-5 kez izledim. O kadar sevdim ki. Hemen Agatha Christie'nin kitaplarını okumaya başladım. Aradan biraz zaman geçince filmi tekrar kiralattım. Bir süre sonra bir daha. Annemler bıktılar sanırım, bana bir kopyasını yaptırdılar. Ne kadar sevinmiştim. Sık sık izliyordum. Daha sonra video bozuldu. Ben diğer kitaplara daldım. Filmi izleyemiyordum ama kitabını okumak istiyorum. Önce kitapçıları, sonra sahafları dolaştım. Kitabın Türkiye'deki ilk baskısı 1963 yılında Ak Kitapevi tarafından yapılmış. Haliyle bulamadım. İnternette izini sürdüm. Bir tane buldum ama satılmış. Geçen seneydi sanırım son kez aradım, bulamadım artık vazgeçmiştim. İdefix'de karşıma çıkınca yeni pırıl pırıl baskısı bundan sebeb mutlu oldum. Derler ya " Gökte ararken yerde bulmak" işte tam da benim durumumu kısa ve öz ifade ediyor. Cuma günü kargom elime ulaştı. Diğer kitapların içlerine bile bakmadan başladım "Kahverengi Elbiseli Adam"ı okumaya. Bebeğimi emzirirken bile elimden bırakmadım ve yaklaşık 1,5 günde okudum.

Elbette film biraz daha farklı. Kitapdaki bazı bölümler filmde yok. Ama hiç bir tad kaybı yok. Film ayrı güzel, kitap ayrı güzel - ki ben kitap uyarlamalarına Yüzüklerin Efendisi'nin dışında hep negatif bakmışımdır-

Bu kadar yazdım konu ne peki? Asıl konu elmaslar. Konu ile ilgili ne yazsam bana kitabın büyüsü bozulur gibi geliyor o yüzden sadece elmaslar demek bence yeterli. Polisiye sevenlere şiddetle tavsiye ederim. Bu hafta yapacağım ilk iş ise video kasedimi eşime verip onu bir dvd'ye aktartmasını rica etmek olcak. Önümüzdeki haftasonu filmini de izlemek istiyorum.

3 yorum:

  1. bende çok severim Agatha Christie bu kitabını okumamıştım okuyacağım en kısa zamanda

    YanıtlaSil
  2. filmini seyretmiştim galiba kahverengi elbiseli adam çok yakışıklıydı

    YanıtlaSil
  3. bende ilk video da izlemiştim kahverengili adamı ve kimbilir kaç kez daha izlemiştim sonrasında hayran olupta.. sonra kitabını okuduğumda biraz farklı olduğunu gördüm filminden. ben filmi daha çok beğendim kitaptan. belkide kahverengili adam agatha christie ile tanışmam olduğu içindir.belkide o zaman çocuk olduğum içindir..:) şimdi siteni takip ediyorum ve çok beğendim. bende bir agatha christie hayranıyım senin gibi..

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...